28 Mart 2009 Cumartesi

Nil Karaibrahimgil stage dive yaptı. Ama nasıl?



Nil - Seviyorum Sevmiyorum - video powered by Metacafe



Efendim Nil hanımın yeni klibi pek bir trendy olmuş. Dünyadaki tüm yeni akımlar modalar hepsi bu klipte buluşmuş adeta. "Ne kadar Avrupai" dedik görür görmez...
Ama şimdi bir an bunları kenara, bir başka yazıya bırakalım ve klipteki stage dive sahnesine odaklanalım. Bakınız Hafif Müzik'in dev kadrosuna katılan ve pek yakında yazı ve yorumlarıyla aramızda olacak Melis Danişmend bu sahnenin perde arkasını yazdı. Aşağı bir de Pearl Jam videosu koyduk ki hangisi gerçek hangisi çakma anlaşılsın diye.

İşte Melis Danişmend'in yazısı:

Eddie Vedder bizi mi yedi?

Fesatlık gibi olmasın ama Nil Karaibrahimgil’in yeni klibindeki (Seviyorum Sevmiyorum) performansını bir yerden gözünüz ısırıyor mu? Saç/kalça/mikrofon sallamalar, hafif dudak aralamalar, deri pantolonlar. Hepsini geçin, ‘stage dive.’ Bu ‘çok güzel hareketleri’ bir yerlerden hatırlıyoruz sanki? A evet, Juliette Lewis & The Licks@Yeni Melek, 28 Kasım 2006. Hadi olur olur, insan insana, performans performansa benzer diyelim. Ama bu sefer de bu ‘stage dive’ olayının klip çekimi esnasında bayağı planlı programlı gerçekleştiğini öğreniyoruz. Üzerine atlanacak insan grubu önceden belirlenmiş, daha önce beraber çalışılan ‘güvenli’ tipler önlere alınmış, “Şöyle de atlayayım, sırtımı da döneyim,” denmiş, vs. ‘Stage dive’ denen şey, performans sırasında içten gelen, bir anlık sapıtma sonucu yapılan bir şey değil midir? Yoksa yıllarca Eddie Vedder bizi mi yedi?
Melis Danişmend

Alive - Pearl Jam

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder