14 Mayıs 2009 Perşembe

Sunsplash hatırası!













Evet, yoğun bir müzik gündeminin ardından sonunda geçen hafta sonu katıldığım Sunsplash'ten bahsedebilme noktasına geldim değerli Hafif Müzik okuru. Ayıptır söylemesi 30 derece falan bir hava, Konyaaltı plajı ve küçü bir detay, Hillside SU. Festival Hillside SU'da yapıldı. Festival derken aslında bu daha çok bir dostlar toplantısı gibiydi. Ağırlıklı olarak İngiltere'nin gayet çık ve kafa DJ'leri ve onların takipçileri buradaydı. Hafta sonu deniz güneş ve bildiğimiz beğendiğimiz adamları dinleyelim kafası güzel bir kafa. Ve Sunsplash tamamen bunun üzerine kurulmuş bir festival. Seneye inanılmaz patlayacağını söyleyebilirim. Sinyali aldım. Bu tip işler zaten kulaktan kulağa yayılıyor ve en sağlam tanıtım böyle oluyor.

E, hep İngiliz dostlarımız yoktu tabii. Mükemmel Gilles Peterson, Norman Jay ve içine bir adet Stevie Wonder kaçmış İngiliz Jamie Lidell yanında değerli Fuchs'umuz (Rabbime sordum dub dedi), Kiwi'miz, Barış K'mız, DearHead'imiz (Bengi ve çetesi, yani Bengi + Evrim) de vardı. En ilginç deneyimlerden biri Baba Zula'yı İngilizleri coştururken izlemekti. Jamie Lidell ve Norman Jay fena coştular ve hayran hayran baka kaldılar. Muhtemelen "what the fuck..." tarz bir hissiyattaydılar. Aldığımız bilgilere göre Norman Jay fena kızışmış ve Baba Zula'yı Big Chill'e götürmenin yollarını arıyormuş.

Benim için sürpriz, ilk kez izlediğim Jamie Lidell oldu. Adam acayip güzel groove'lar üretmiş, üstüne Stevie Wonder sesiyle looplar kaydediyor ve coşturuyor. Baba Zula'dan da sample almış. Kendi setinde referans da vererek gazladı, çok güzel oldu. Bu adamı bizim Bora Uzer'le aynı sahneye koymak lazım. Çok büyük olay olur gibime geliyor.

Valla ne desem boş. Seneye tam gaz devam. Organizatörlere teşekkür edip "seneye İngiliz lazım hem de daha çookk" diyelim Cartel misali. Sunsplash ekürim Mabbas'a da teşekkürü borç biliyorum. Nazlı ve İpek kendilerini biliyorlar. Bir de Alex var. Mükemmel pizzanın tarifini ve daha pek çok detayı hafta sonuna saklıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder