8 Nisan 2009 Çarşamba

Manga'nın yeni albümü Şehr-i Hüzün'ü dinledik

Önceki gün Hafif Müzik Sony Tepebaşı'ndaki Sony tesislerine davetliydi. Konu Manga'nın yeni albümü... Sabah Gazetesi için yapacağımız röportajdan önce albümü dinlemek istedik elbette... Çok fazla detaya girmeden ve asıl heyecanı röportaja saklayarak, haftaya Çarşamba günü (15 Nisan) piyasaya çıkacak albüm hakkında ilk izlenimlerimizi yazalım.

Efendim bir kere şunu söyleyelim. Sony, nete düşer kaygısıyla albüm kaydını müzik yazarlarına ve basına önceden vermiyor. Bu kuralı Duman için de uygulamışlardı. Saygı duymakla birlikte işi müzik yazmak olan ve albümleri önceden dinlemek durumunda olan medya mensupları için zor olduğunu söyleyelim. Ayrıca albümün sızdırılma tehlikesine karşı baş şüpheli olmak da hoş değil. Firmalar müzik yazarlarına bu muameleyi yapmamalı. Albümler nete sızar. Bunun önüne geçmek mümkün değil. Kötü niyetli insan ne yapar eder yapacağını yapar. Tüm dünyada da hala promo kayıtlar basına önceden yollanır.
Bu ayrıntının ardından devam edelim.

Albümde 16 parça var. Bunların dört kadarı enstrümental geçişler, intro ve albümden çıkış bölümleri. Bunlara prologue/epilogue tarzı kurgusal kısımlar diyelim. Bunun dışında genel olarak iyi, kayıtları düzgün, güçlü melodileri ve sözleri olan bir albüm.

Manga hayranları bu albüme bayılacak çünkü grup beş yıl aradan sonra kaldığı yerden devam etmek ve frekansı bozmamak için tam da meşhur "Bir Kadın Çizeceksin" ile neredeyse ikiz bir şarkı olan "Dünyanın Sonuna Doğmuşum" ile ilk çıkışını yaptı.

Ancak... Albümün diğer şarkıları biraz daha yetişkin müziği tadında olmuş. Haliyle Manga'nın ilk albümünden bu yana beş yıl geçti ve elemanlar büyüdü. Bakalım önümüzdeki dönemde yeni halleri, imajları ve müzikleriyle kitlelerini tatmin edebilecekler mi? Daha doğrusu, artık yetişkin olan zamanın teenager hayranlarını tatmin edebilecekler mi? Ya da 2009'un teenager'larının ilgisini çekmeyi başarabilecekler mi?

Albümün prodüktörü ilkinde olduğu gibi yine Haluk Kurosman. Mastering'i Ted Jensen yapmış. Linki tıklayın çok değerli bir abimiz bu Ted Jensen...

Albüm iki farklı şekilde piyasaya sunulacak. Daha farklı fiyattan satılacak bir ikinci pakette Ferman'n yapıp yönettiği 150 dakikalık bir Manga belgeseli bulunuyor. Her ne kadar bu tip grup belgesellerinin farklı bir isim tarafından yapılmasının daha doğru ve objektif olacağını düşünsek de şunu belirtelim; ilginç bir film olmuş. Hayranları bunu mutlaka edinmeli.

Grubun imajı tamamen emo etkisinde. Promo fotoğrafları Charles Richards Londra'da çekmiş. Özellikle Yağmur'u Criss Angel'ın ikizi gibi olmuş eyeliner haliyle.

"Evdeki Ses" sonunda iyi bir kayıt olarak albümde yer alıyor. Alper Ağa bu şarkıda gruba eşlik ediyor.

Bir şarkıda Tuluyhan Uğurlu piyanosuyla İstanbul Kanatlarımın Altında filmindeki temayı çalıyor. Şarkı bunun üzerine devam ediyor. Açkçası dinlerken gözümüzün önüne Okan Bayülgen'in ve Savaş Ay'ın gelmesi hoşumuza gitmedi. Neden grup böyle bir şey yapmış anlamadık. Yıllar sonra bu filmin soundtrack'i için bir şarkı yapmışlar sanki... İlginç...

Klibin montajı tamamlanıyormuş bir iki güne. Klipte reality şovlar ve televizyondaki yarışma programlarına eleştiri varmış. Başrolde Vedat Özdemiroğlu oynuyormuş. Klibi izlemeden konuşmayalım. Ama Vedat Özdemiroğlu'nu komik bulanlardan olmadığımızı da belirtelim. Hep birlikte bekleyelim.

Sonuç olarak Manga, birçoğu yıllardır hazır bekleyen "eski" besteleriyle de olsa güzel ve özenli bir kayıt yapmış. Belgeseli ve imajıyla profesyonelliğin doruğunda olduğunu kanıtlamış. Arkalarında çok başarılı ve işini iyi yapan bir ekip olduğu belli...

Şimdilik bu kadar. Haftaya röportajdan sonra yine notlarımızla karşınızda olacağız.

2 yorum:

  1. albümün prodüktörlüğünü haluk kurosman yağmur sarıgül ile paylaşıyor bildiğim kadarıyla

    YanıtlaSil
  2. hayat bu işte, tuluğhan uğurlu girişiyle gayet iyi olmuş bence.. şarkının, istanbul kanatlarımın altında'ya bir gönderme yapmasının bi sakıncası ya da etkisi olmadı benim nazarımda. albümde ilk dinleyişte kavrayışıyla öne çıkan bir parça kesinlikle.

    YanıtlaSil