13 Şubat 2009 Cuma

Senden başla, ben geliyorum...


İfistanbul'da yer alan alt bölümlerden birinin adı Senden Başla! Ve iF'ciler bu başlığı önemsedikleri için sürekli ekranda görünüyordu açılış gecesinde. Ayrıca afişlerde falan hep bu var. Senden başla!. Meğer Do it yourself'in Türkçe meali olarak düşünmüşler.
Türkçemiz elden gidiyor geyiklerine karşıyım o değil hadise ama senden başla kadar kötü bir ifade de duymadım doğrusu. Kendin yap değil, kendinden başla değil, sen yap değil. Senden başla. iFistanbul bloğunda konuyu anlatmışlar. İnsanları düşündürmekmiş amaç. Bir es verdirmek.
Dili eğip bükmek iyi de bunu ne tarafa eğersen eğ olmuyor. Do it yourself kendin yap demek. Bunun pozitif bir anlamı var. İnsanı harekete geçiren bir yanı. Çok güzel. Ama sonuçları berbat da olabiliyor. İşin bir sonraki aşaması da "ben yaptım oldu". "Senden başla" öyle olmuş biraz; "Ben yaptım oldu".
İkisinin arasında bir yer yok mu bildiğin?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder