Hadise’yi Eurovision’dan önce pek ciddiye alan yoktu. ‘Gurbet ellerde yaşayan, dans şarkıları söyleyen çıtır’ olarak biliniyordu. Gençliği, güzelliği, göbeği ilgi çekiyordu ama dikkat çekmek star olmaya yetmezdi. Kalıcı olmaya da...
Eurovision’dan sonra ise durum farklı. Hadise çok büyük paralara konser veren, Türkiye’de artık herkesin şarkılarıyla dans edip göbek attığı biri. Ve bu albüm onun geleceğini belirleyecek.
Bu tip durumlarda sıkça karşılaşılan bir durum var. Hadise, kariyerindeki en önemli adımı, muhtemelen ileride hatırlamak bile istemeyeceği kötü bir şarkıya borçlu: “Düm Tek Tek...” Aynı telden mi devam etmeli, yoksa yeni bir şeyler mi yapmalı?
Şimdi bu albüme tüm bu bilgiler ışığında bakalım desem çok sıkılacağız, çünkü şu ana kadar açık oturum tadındayız. Gelin biz ilk izlenimleri paylaşalım. (Yok ben hemen yanıt alayım, şarkılardan bana ne diyorsanız hemen son cümleye ışınlanın.)
-Albüm “Baksana” isimli hafif R&B vokaller ve altyapıda en son model ‘dıp tıs’ numaralarıyla bezeli bir dans şarkısıyla açılıyor. Bu arada Türkçe R&B şöyle bir şey: “Seni buldum o-o-o ooooğlummm”...
-“Evlenmeliyiz” düğünde çalınsın diye yapılmış. Göbek havası, zurna, evlilik... Ne ararsanız var. Sözlerden ise hiçbir şey anlamadım: “Gel gel gelsene de beni övsene...” Ben henüz hayatımda “hadi beni öv” diyen bir insanla karşılaşmış değilim. Cümle içinde kullan deseniz o bile zor...
- “Sıradan”ın düzenlemesi Ozan Çolakoğlu’na ait. İyi iş çıkaran bir prodüktör ama hep aynı şarkıyı yapıyor. Ticari olarak başarı sağladığı sürece de kendisini eleştiremeyiz. Ama yeni bakış açılarına ihtiyaç olduğunun herhalde farkındadır.
-“Kahraman” değişik ve güzel bir şarkı. R&B aşısı burada tutmuş. Söz-müzik ve düzenleme Sinan Akçıl. Akçıl aynı zamanda albümün de prodüktörü.
-“Adın ne?” diye bir şarkı var. Burada MT lakaplı Murat Çam sürekli Hadise’nin adını öğrenmeye çalışıyor. “-Adın ne? -Hadise.”
“-Adın ne? -Hadise...”
Halbuki gereği yok. Çünkü Cartel’e kardeş lazım hem de daha çok. Bir sürü renkli hip hopçı dururken MT’yi tercih etmesinde bir keramet vardır herhalde Hadise’nin. Bu arada şarkı eğlenceli ve albümün iyilerinden.
-“Biraz sabret” klasik bir Türkçe pop şarkısı aslında. Ama düzenleme (Gürsel Çelik) farklılaştırmış. Daha ziyade romantik bir R&B şarkısı gibi olmuş.
-Ve “Düm Tek Tek”... Albümde üç farklı “Düm Tek Tek” var. Ama ne yapsanız nafile... Hadise’nin bunu artık geride bırakması lazım. Bu albümde imajıyla, görüntüsüyle bunu yapmış ve bence başarmış. ‘Girl nextdoor’ algısından daha öteye starlığa geçmek için bir adım atmış. Artık şarkılarda da bunu görmeliyiz.
7 prodüktör kafa karıştırıyor
Albümdeki 7 farklı prodüktör Hadise’ye 7 ayrı yön çizmiş. Gürsel Çelik daha ticari, Ozan Çolakoğlu daha rock, Murat Çam (MT) rapçi, Sinan Akçıl ise duygusal ve içli bir kadın yapmış Hadise’yi. Erhan Bayrak bence dozu tutturmuş...
İki İngilizce şarkıdan “Double Life” hiç olmamış. Volga Tamöz’ün düzenlemesi de durumu kurtarmıyor. Erdem Kınay’ın düzenlediği “Supernatural Love” için ise aynı şeyi söyleyemem. Sözler sallantıda ama elektronik dans müziği kategorisinde Hande Yener’in şu ana kadar yaptığı her şeyden daha iyi. Hadise sesini iyi kullanıyor bu şarkıda.
Hadise belli ki tek atımlık Eurovision gülü olmayacak. Bu albümde güzel bir damar yakalamış ama bir sorun var. Yazın en büyük hit’i hangisi olacak yarışındaki rakipleri çok güçlü ve çok doğrudan giriyorlar konuya. Hadise’nin sağa sola savrulan bu albümle ne kadar başarılı olacağını hep birlikte göreceğiz.
Netice mi? Hadise iyi yolda.
“Düm Tek Tek” kafasından koptuğu sürece...
5 Temmuz 2009 Pazar
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Fotoğraftakini Seray Sever sandım, korktum önce. Bu sefer de Hadise'nin adıyla mı şarkı söylüyor diye.
YanıtlaSil