8 Temmuz 2009 Çarşamba

“Nilüfer’in şarkısını beğenmedik” diyebilmek...


Nilüfer’in yeni albümü Hayal’de yer alan “Bir bilseydin” şarkısının klibi Power Türk’ten veto yedi.
Peki kim yaptı? Nasıl yaptı?
Merak ettim önce Nilüfer’in basın danışmanını aradım.
Herhangi bir neden göstermeden yayınlamama kararı alındığını söyledi.
“Neden” diye sordum.
“Bilmiyorum kendilerine sorun” dedi.
Power Türk TV’den Dursun Güleryüz’ü aradım. Güleryüz çok kibar bir şekilde bana bir bilgisayar programından bahsetti. “Bazı klipler otomatik olarak eleniyor” dedi.
Hiçbir şey anlamadım.
“Müzik direktörümüz yok, bilgisayar ne derse o” dedi.
“Ne bilgisayarı bu, hangi program” diye üsteledim.
Detay vermedi.
“Nasıl çalışıyor” dedim.
“Onu anlatamam” dedi.
Ama şunu söyledi ve ben inandım: “Nilüfer’in kendisine ve şarkılarına veto falan söz konusu değil...”
Bu şarkı “sistemden” geçmemiş. Hadise bu…
Bir defa şunu söyleyeyim. Özel bir kanal, izleyicisinin talepleri ve hedef kitlesinin beklentileri doğrultusunda, ya da tamamen keyfi olarak, istediği klibi yayınlar, istemediğini yayınlamaz.
Bunda kızacak gücenecek bir şey yok.
Power Türk’ün de bir seçici kurulu var. Hangi klibin yayınlanıp yayınlanmayacağına karar veriyorlar.
Durum böyleyken benim takıldığım “Biz bu şarkıyı beğenmedik. Çok yavaş kaçtı. Nilüfer’e saygımız sonsuz ama yaz vakti bize uymaz” demek yerine suçu bilgisayara atmak.
Yahu koskoca kanalı bir bilgisayarın yönettiğine inanmamızı mı bekliyorsunuz Allah aşkına? Ne bu Matrix mi?
Televizyon kanallarında çeşitli özellikler kodlanmış şarkıları belli düzenlere göre yayınlayan sistemler olduğu zaten biliniyor.
Mesela, hızı 70 bpm olsun, hit olsun, slow olsun, kadın sanatçı olsun gibi…
Bu özelliklerden mönüler yapıp şarkıları art arda çalabiliyorsunuz.
Buysa kastedilen “bilgisayar”, onu anladık da “bilgisayar karar veriyor” yanıtı tatmin etmedi doğrusu…

1 yorum:

  1. Power Turk'un bunun gibi bir şarkıyı öpüp de başının tam tepesine yerleştirmesi beklenirken yaptığı olay tamamen emeğe ve kaliteye saygısızlık...

    YanıtlaSil