9 Temmuz 2009 Perşembe

Aradaki 5 farkı bulun!



Yalın’ın yeni albümünde yer alan “Ah Be Kardeşim” isimli şarkısına çektiği video klip şu ara herkesin dilinde. Video klibin görüntüleri şahane, çok doğal, pek yaratıcı imiş. Öyle cidden. Ama biz bu konsepti sanki daha önce bir yerlerde görmüştük. Başka yabancı kliplere de benzetildi bu konsept ama uzaa gitmeye gerek yok. Hafızalarımızı şöyle bir tazeleyince eski görüntüler kafamızda canlanıverdi. Athena tabii ki! 1998’de çıkardıkları ilk ska sound’lu albümün çıkış şarkısı “Skalonga”nın video klibini hatırlayan var mı?? E tabii o zamanın koşullarını düşünecek olursak iki klip arasında dağlar kadar fark olduğunu göreceksiniz, en azından teknik anlamda. “Skalonga” bir gecekondu mahallesinde oldukça düşük bir bütçeyle çekilmişti. Klipte Captain Hook tayfası boy gösteriyordu, her şey gerçekten doğaldı. Yalın, mekan olarak İstanbul’un marji ‘neighborhood’u Cihangir’i kullanmış ve burda doğal bir ortam yaratmış, her şey spontane gelişiyor kafası...
Aman yanlış anlaşılmasın, ortada bir çalma çırpma olayı var demiyoruz. Sadece izleyelim eğlenelim, nostalji yapalım istedik.


3 yorum:

  1. ben 5 tane 'ortak yön' bulamadım. siz çok kasmış olmalısınız benzetmek için.

    ha ikisinde de şarkı söyleniyor, açık havada ve sokakta. bak onu ortak nokta sayabiliriz...

    YanıtlaSil
  2. Ben bir ara Kylie Minogue Come In To My World videosu ile karşılaştırmaya kalktım ama olmadı. Bence Yalın'ın Ömer Faruk Sorak imzalı videosu Athena'nın videosundan kat be kat daha hoş. Üzerinde ciddi bir emek var. Emek harcanmayarak sanat diye yutturulan her şeye karşı birisi olarak sadece tek plan kamera kullanılarak çekilen Athena'nın videosunu Ah be kardeşim'in yanına koymam bile :)

    Athena'nın izleyiciye video klip diye yutturmaya kalkıştığı şey sadece bir gösteridir. Klip için bir senaryo ve daha çok emek gerekir. Buradan yola çıkarak ikisini aynı kefeye koymayı reddediyorum ve izleyiciye video klip diye sunulan konser görüntülerini ve ucuz ama kalitesiz çekilen bu video çakması görüntüleri lanetliyorum :) Mesela Mira'nın çekmiş olduğu Bir Gün Gelir videosu da düşük bütçelidir ama izlenesi bir kalitesi vardır. Ucuzlukla basitlik krıştırılmamalı diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  3. cihangir değil yedikule orası

    YanıtlaSil