15 Haziran 2009 Pazartesi

Bu basın bültenini Aylin Aslım kendisi mi yazdı?


Çünkü eğer öyleyse bayağı komik. Bakın yeni albümü tanıtmak için yollanan bültende neler var...

"Yeni şarkılarında Aylin Aslım insanı gaza getirme ve zaman doldurma amaçlı uzun introlar yerine direkt olarak hızlıca konuya girerken, gücünü faşizmin, kapitalizmin ve erkek egemen toplumun taciz ettiği, hor gördüğü sabrı taşmış kadından alıyor.”

Hmmm… Sosyoloji tarihine giriş… Devam edelim:

“Geleneksel şarkı formlarından taşarak yaptığı bu albümle Aylin Aslım, kendine güvenen şarkı söyleme tavrıyla, isyanlarlığını bir üst noktaya taşıyan sözleriyle Türk rock sahnesindeki duruşunu perçinliyor.”

İsyankarlığın dereceleri 101…

“Bir müzik şirketine bağlı olmadan, özgürce, sabır ve samimiyetle yapılan Canını Seven Kaçsın, söz ve müzikleriyle Türk rock müziğinde bir devrim olarak nitelendirilebilecek bir albüm."

Ve Devrim

Kusura bakmayın ama ben bu albümde bir devrim falan göremiyorum. Devrim yapan albümler zaten kendilerini belli eder. Üstelik Aylin Aslım’dan kim devrim bekliyor Allah aşkına?
İnsanın kendini bu şekilde tanımlaması da çok komik olurdu doğrusu. Umarım kendi yazmamıştır bu bülteni... Kim yazdıysa da ona iyilik yapmamış...

15 yorum:

  1. Nasıl Aylin Aslım ilk albümünde bir devrim yapmışsa, bu albümde de ondan bir devrim beklememiz gayet doğaldır.

    YanıtlaSil
  2. "Gelgit"ten sonra "Gülyabani"yle bir nevi silbaştan yola çıkan Aylin Aslım'ın 4 yıl aradan sonra ne yapacağını elbet merak ediyorduk. Muhtemel bir plak şirketi yaftası olan "tayfası"nın adının yanından silinmesi, tribute albümlerdeki cover başarısı şahsi bir beklenti içine soktu beni. Albümü edinip şarkılarını dinlediğimde bir düş kırıklığı yaşamadım değil. Ama "K.A.L.P.", "Aşk Geri Gelir", "İçtim İçtim", "Kızlar Anlar", "Güzel Günler" dikkat çekici.

    Senenin şu zamanına kadar çıkan en "kadın" albümlerinden! Bir erkek olarak ürksem de sevdim hani (=

    YanıtlaSil
  3. sizi Rolling Stone'dan biliyorum, ama blog'unuza tesadufen rastladim ve hayrete dustum.
    bu nasil bir asagilama istegi ve ofkedir, kaynagini merak ettim! Bir muzik yazari objektifligi tasimadiginiz asikar!

    Aylin Aslim'i severim ve saygi duyarim, sizden de en azindan tarafsiz yazmanizi, elestirirken altini doldurmanizi beklerim, dusmanca saldirmanizi degil.

    YanıtlaSil
  4. öfke sizin sağlığınızı çoktan bozmuş bence. en kısa zamanda adımı ve mesleğimi açık eden bir mesaj-yorum göndericem. yazılarınızı söylem analizine tabi tutuyorum, sonuçlar yakında. artık profesyonelleşin, arkadaş hatrıyla bu işler yürümez, dergiyi yürütemediğiniz gibi.

    YanıtlaSil
  5. Radikal gazetesindeki ve son derece tarafli yayin yapan RS ile olan yazilarinizdan tanidik mehmet tez efendiyi. meslek olarak size muzik yazari diyebilir miyiz? bence dememeliyiz cunku bir muzik yazari tarafli olmaz, olamaz, ha olsa bile neden bir sarkiciya karsi bu kadar ofke dolu olabilir?
    sizin yazilarinizda her daim varolan ve biz muzik dinleyicilerine ve sizi okuyan insanlara hissettirdiginiz, "biz -siz ve cevreniz ki her seyi bilirsiniz- sevdigimiz muzikleri dinleriz, begenmedigimiz zaman yerden yere vurmak ya da yoksaymak bizim hakkimizdir." duygusudur. iste, sizin yukaridan bakan, normal muzik dinleyicilerini kucumseyen tavrinizdir sizi bu ofkeye bogan, cunku siz de farkindasiniz hic kimsenin aptal olmadiginin.
    Nasil bir muzik insan/ muzik dinleyicisi ya da sizin gibi bir muzik yazari (mi), bir albumu eline alir, dinlemeye baslar ve albumdeki sarkilara, sarkilari yapana, soyleyene kin kusar? cok cok dinleyici albumu begenmez, olur biter. peki yasizin gibi bir muzik yazari bu sekilde davranabilir mi?

    sahsi dusuncem, eger siz bu kadar sinirlendiyseniz aylin aslim'a size cok kotu bir sey yapmis olmasi lazim. bu piyasada daha ne muzikler varken, uzerinde calisilmis bir albume boyle davranmak niye, neden?!

    umarim siz kendinize ve yazdiginiz yazilardan pek coguna objektif bakabiliyorsunuzdur, bazi insanlar papagandirlar lutfen kendinize uzaktan bakmaya calisin ve sonra eger merak ettiyseniz, bu yorumlarin sebebini biraz olsun gorebilirsiniz belki.

    saglicakla...

    YanıtlaSil
  6. Ha ha en çok bu yorumu beğendim...

    YanıtlaSil
  7. Aylin Aslım bir çok müzisyene ilham kaynağı oldu, bu albümün samimiyetinin de ilham kaynağı olması dileğiyle...

    YanıtlaSil
  8. faşizmin, kapitalizmin ve erkek egemen toplumun taciz ettiği sabrı taşmış kadın ve gücü..

    Tori Amos söylemlerinin kötü bi çevirisinden daha fazla değil kanımca.

    YanıtlaSil
  9. Yukarıdaki 'adsız''yorumların hepsi aynı insanın ağzından mı çıkmış? ''Adsız'' adıyla yorum yapanlar farklı ınsanlar olarak görünmek istiyorlarsa bence önce üsluplarını biraz değiştirsinler:))
    Bir insanın kişisel görüşlerini yazdığı -adı üstünde- bloğuna böyle yorumlar yapmak mı objektiflik?
    Kimse kimsenin emeğini bir kalemde silip atmamış ama lütfen Türkiye'de insanlar biraz da hayranı oldukları kişilerle ilgili eleştirileri de kabullenebılsınler yahu...Kızmayın hemen herşeye, sakin...
    :)
    Bu basın bülteniyle ilgili söylenmiş bir şey var ortada,bir album devrim niteliği taşımıyor diye bu onun kötü album olduğu anlamına da gelmez ki...

    YanıtlaSil
  10. ben adsiz yorumumu -kendi adima- mail adresi vs. vermeye usendigim ve vermek istemedigim icin adsiz yaziyorum. bircok yere de boyle yaziyorum, cok mu acayip?

    ayni fikirde olmalari bi yana, bence hic te ayni gozukmuyorlar. ya da yok yok,
    evet hepsi ayni insan tarafindan yazildi, hatta bunlarin da hepsini aylin aslim yazmistir bence! vay be, ne acayip insanlar var.
    blog'un kurucusu kisi burada '1-2 kere dinledim' dedigi bi albumu guya elestiriyor, tek bir muzikal elestiri yapamadan 'amaaan o mu yapicakmis' tadinda takiliyor, sonra tepki alinca 'bu onun kendi kisisel yorumu, olamaz mi yaani' deniyor.
    Olamaz efendim. Gastelerde dergilerde 'muzik yazari' diye gezinen birinin boyle sacmalama luksu yoktur. sacmalayacaksa illa, muzik disindaki konularda eyvallah, ama birinin emegini harcamaya yeltenmenin adi elestiri degildir.
    oldu mu, ogreten ablalarim\abilerim?

    YanıtlaSil
  11. Yahu kimse okuduğunu anlamıyor mu? Daha dinlemeye devam ediyorum diye yazdım. Amma kötü niyetlisiniz amma muhafazakar ve bağnazsınız. Daha anlamadan okumadan eleştirmeye ne meraklısınız. İlk izlenimim diyor yazıda...
    Ne de çok biliyorsunuz her şeyi... Hayranım bu kafaya ya... Burası gazete değil ki. Bloğumda yazıyorum. Gazeteye de yazacağım dinlemem bitince.
    Ne dinleyiciymiş bu Aylin Aslım dinleyicisi yau. Dinlediğiniz müziği nasıl anlıyorsunuz siz kuzum? Okuduğunuzu anladığınız gibi mi?

    YanıtlaSil
  12. sizin gibi onyargiyla dinlemedigimiz asikar mehmet bey.

    sizinle ayni goruste olmayan, "siradan" muzik dinleyicileri de kendilerine gore albumleri yorumlarlar ve elestirirler.

    sahsen, "turk rock muzik piyasasinda hangi album, ilk kez dunyadaki rock muzik sounduna yakin muzik yapabilecek?" ben en cok bunu merak ettigim icin piyasayi yakindan takip ediyorum.

    artik sentez melodilerden, sebnem ferah'in 80'lere sikisip kalmasindan, yillarca orda burda muzikle ilgili ahkam kesmis insanlarin, 2-3 muzisyenle kaynasip, grup kurup, cevre edinip, rock barlarda sarki soyleyip, sonra da yapmis olmak icin bastan savma sozlerle, muziklerle tek seferlik album yapmalari vs. ve bunun gibi bin turlu can sikici durum varken, hayatini bu isten para kazanmaya calisan bir muzisyene, neden bu kadar onyargili yanlastiginizi anlayamamaktir bizim saskinligimiz, sizin bu yaziniza karsi.

    aylin aslim'in fani degilim ama daha once de dedigim gibi cikan albumleri yakindan takip ediyorum ve size yukaridaki mesajimda da sordugum gibi, bir muzik yazari bu kadar tarafli yazi yazmali midir?

    aylin aslim'in "canini seven kacsin" albumunu aldim. mehmet bey, siz oradaki bazi gosterisli kelimelere takilmissiniz ama albumun basin bulteni, gercekten albumu anlatiyor bana kalirsa.
    ben de siradan bir dinleyici olarak bakmak istiyorum bu basin bultenine; gitar soundu alistigimiz agdali gitarlarin disinda, cayir cayir, calmaktan korkmamislar, davullar sarkilara hakim, fakat dinlerken alnimizin ortasinda duymuyoruz, daha geri plandalar, manga, emre aydin vs.nin albumlerindeki gibi teneke soundu duymuyoruz ki bu da guzel bir gelisme...

    sarki sozlerine gelince, aylin aslim'in insan olarak duyarli oldugunu ikinci albumunde gormustuk yine bu albumde de agirligini koymus sozlere "sen mi" sarkisinda mesela, "bu ulkede kimse bir yerlere bileginin hakkiyla gelmiyor..."

    kizlar anlar, hosuna gitmedi mi gibi sarkilar baz alinarak "feminist bir album" denmis bir kac yerde, e ama bu da cok normal degil mi, bir kadinin elinden cikti album ne de olsa. ask acisiyla dolu bir album olsaydi, "feminist" denmezdi heralde, bilemeyecegim. Ayrica sarkilardaki alayci sozler hem eglenceli hem de dokunduran turden olmus.

    tum sarkilarla ilgili yazmayacagim, genel olarak, albumdeki 8 sarkinin 8'inin de ruh hali baska, ama ortak duygular sayesinde -cesaret, baskaldiri, sIkIlmislik, umut vs...- albumun dinlenme akisi kayganlasiyor, su gibi akip gidiyor sarkilar...

    Albumun soundu genel olarak alistigimiz turk rock soundundan farkli, sarki duzenlemeleri de surprizlerle dolu.

    Soyledigim her sey olumlu simdiye kadar cunku bu albumde bir cok insanin emegi oldugu belli. yine basin bulteninde bahsedilen, album yapilirken hic bir plak sirketinden destek alinmadigi, albumu hazirlayan muzisyenler ve aylin aslim'in zamanlarini, konsantrasyonlarini uzun bir zaman bu albume odaklamis olmalari, ortaya -begenirsiniz ya da begenmezsiniz- duzgun bir is cikartmis, ve bize de hakkini yememek duser.

    iste bu yuzden sizinle ayni fikirde degilim ve hala -son yazdiginiz mesajlar da dahil- tavrinizin saygisiz oldugunu dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  13. Söylediklerimin ve yazdıklarımın en ufak bir bölümünü dahi anlamamanıza artık saygı duyarak çekiliyorum. Küfür olmadığı sürece yazmak serbest...

    YanıtlaSil
  14. daha 17 17 17 17'imiş...

    YanıtlaSil
  15. Albümü yeni dinledim. Gerçekten TR standartlarının üzerinde bir kaliteye sahip olduğunu düşünüyorum. Aslında bunun objektif bir bakış açısıyla da bu şekilde görüleceğinden eminim. Durum böyleyken, yani ortada gerçekten çok iyi bir albüm varken gidip albümün sadece basın bültenini eleştirmek, bir "müzik eleştirmeni" için gerçekten abes olmuş. O yüzden bir art niyet arıyorum, belki de Aylin Aslım ile geçmişten gelen kişisel bir husumetten kaynaklanan...

    YanıtlaSil