13 Haziran 2009 Cumartesi

Aylin Aslım kime öfkeli?


Aylin Aslım’ın yeni albümü Canını Seven Kaçsın geldi gün içinde. İlk izlenimim şu: Aylin acayip sinirlenmiş. Ama kime. Birtakım şarkıcılara, ünlülere falan olabilir. Zamanla ortaya çıkar. Zaten konuşup görüşünce de kendisine ilk soracağım şey bu. Albümde 8 şarkı var. “Aşk Geri Gelir”i çok beğendim. Ama ilk dinleyiş bu tabii çok değişir bu işler daha. Albümün kapanış şarkısı Güzel Günler de pozitif hisler kontenjanından. Yani albümün başında vermiş kalayı, sonra da sakinleşmiş.
Aylin Aslım çok tarz değiştirdi, oradan oraya savruldu. Keşke elektronik kafalardan hiç kopmasaydı. Bizim de kafamız bu kadar karışmazdı belki… Her zaman böyle düşündüm.
Dinlemeye devam ediyoruz. Gelişmelerle karşınızda olacağız efemmm...

10 yorum:

  1. benzer seyleri soyledim gecen gun, bu amazonlar asla aglamaz ruh hali biraz yorucu mu sanki acaba..

    YanıtlaSil
  2. ha bi de Malt'in soundundan esintiler geldi biraz bana dogru...
    ama imaj on numara olmus.

    YanıtlaSil
  3. Albüm ismini çok doğru seçmiş, mesaja uygun davranıp kaçmak gerek. Bir de bunun karbon kopyası var. Ama en ciddi duranı, o yüzden takdiri en çok hakettiğini düşüneni bu.
    Her yıl müzik tarzını rüzgarın estiği yöne doğru değiştiriyor bu ablalar. Şimdi de, merak ettim, elektroleş mi yapıyormuş?

    YanıtlaSil
  4. Ben de gel-git albümünü (ilk albüm) pek severim aylinin.

    YanıtlaSil
  5. henuz 3. albumunu yapan birisi nasil 'her yil' tarz degistirmis oluyor bunu anlamiyorum.ilk albumunden beri ilgiyle takip ediyorum ben bu kadini. bence her seferinde daha iyi sarkilar cikariyor. ilk albumunu pek begendik diye, omur boyu bunu mu yapacakti bu hatun?
    bu yorumlari yazanlarin kaci yeni albumun tamamini dinledi de kosa kosa kotulemeye gelmis, merak ediyorum...

    zaten bu ulkede degisik biseye yeltenen herkesi susturun, karbon kopya yapin, vurun kafasina. sevaptir!

    YanıtlaSil
  6. "Bu" diye bahsedip asagilamaya calistiginiz kadin, Turkiye'de kadin haklarindan ve siddetten bahseden tek populer figurdur.

    Ben Turkiye'nin en iyi universitelerinden birinde okuyan, ama evden disari adimini atamayan ve bu yasta hala baba ve abi dayagi yiyen genc bir kadinim.
    Ama herseyi okuyup takip etmeye calisirim. Muzik dergilerini, kultur sanat eklerini...

    Aylin "Guldunya" sarkisini yapar, yasaklanir, sesiniz cikmaz. Koskoca Sezen Aksu cikar bu sarkiyi soyler, sesiniz cikmaz.

    Aylin programlara cikip bu mevzuda bagis toplar, hicbir satir yazmazsiniz.

    size gore pop muzikte devrimi Nil Karaibrahimgil yapabilir (babylon'un gaste ilanlarinda defalaca gozumle gordum), ama Aylin Aslim yapamaz! Hatta buna olsa olsa kendi inanir, basin bultenini de o yuzden kendisi yazmistir.Niye?
    Buyrun aciklayin.

    Bence Aylin o sarkiyi sarkicilara unlulere degil, sizin gibi art niyetli, birilerini asagilayarak ezmeye calisanlara yazmis...

    not; bu yorumun yayinlanip yayinlanmayacagini cok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. Öfkenizi bloğuma kusmadan önce Nil Karaibrahimgil ile ilgili düşüncelerimi blogda aratsaydınız bulurdunuz. Bir basın bültenini eleştirmekle söylediklerinizin ilgisini kuramadım. Başka kişi ve konulara olan öfkenizi paratoner gibi ben çekmişim herhalde...

    YanıtlaSil
  8. Eleştiri kişinin üslubuna göre değişir, yerli/yersiz olduğu objektif şekilde değerlendirilemez bir hayran tarafından. Hayran olmayan veyahut hayran kimliğini çıkarıp kenara koyabilen kişilerce yazılmalıdır. Aksi halde müzik eleştirmenleri sadece sevdikleri müzisyenlerden bahsederler. O zaman da kendileri çalıp kendi oynamış olurlar.
    Mehmet Tez'in değindiği tarzın değişkenliği konusunda ben de Aslım'da popüler Türk rock grupları arasında o gün ne formül tutuyorsa o yoldan gitmeci bir tavır gözlemlediğimi belirtmişim. Sonuçta Aylin Aslım üç albüm yapmışsa bile eleştirilemez bir mertebeye gelmemiştir. Üç albümlük veyahut otuzüç albümlük hiç kimse eleştirilmekten sakınamaz. Ama Aylin Aslım üç albümü sayesinde en azından sizin de içinde olduğunuz bir hayran kitlesi edinmiş. Ne güzel. Onun kazandığı budur bu işten. Kazandığı tüm ülke çapında bir dokunulmazlık değildir. Zaten bir sanatçı eserini kendi dışındakilerle paylaşıyorsa, o eserin her türlü yorumlanmasına/eleştirilmesine hazır demektir. Aylin Aslım bu yazdıklarımızdan dolayı nasıl kenarına çekilip üzülmüyor, işine bakıyorsa, sizin de hayranı olarak aynısını yapabilmeniz gerekir.
    Yabancı müzik dergileri gerektiğinde yeni çıkan veyahut binyıllık çınar misali köklü müzisyenleri bile "olmamış son albüm/konserde berbatlardı" diyerek istediği gibi eleştirir de, karşılığında bir hayranın "Ne hakla sevmezsin? Ama ben çok seviyorum." şeklinde cevap verdiğini ve o dergiyi asıp kestiğini duymadım. Biraz eleştirilmeye alışmak gerek. Eleştirileri kişisel almamak gerek. Bu kadar “Die for you” atkısını iki eliyle gerip tezahürat yapan futbol taraftarı zihniyetine girmemek gerek.
    Nil Karaibrahimgil'den hazetmem. Ama bu yazdığınızla siz, aynen size yapıldığını iddia ettiğiniz saygısızlığı Karaibrahimgil'in hayranlarına yapmışsınız gibi görünüyor.

    Ayrıca,

    Aylin Aslım bağış topladıysa, hayır işi ettiyse, bir takım sosyal yaralara merhem olmaya çalıştıysa bu onun insanlığıyla ilgili bir mevzudur. Bu başlık altında sadece müzikal değerlendirmeler yapıldığından bu konulara girmeye gerek yok sanıyorum. Bunu bir karne, ağırlıklı ortalama başarı puanı gibi de düşünmeyelim; bağış toplaması onun iyiniyetine karine teşkil etse bile, herkes için tartışılmaz iyi müzik yaptığına karine teşkil etmiyor.

    YanıtlaSil
  9. ne kadar dogru soylemis 16 haziran 2009 Sali gunu saat 09:58'de yazan arkadas; "Bence Aylin o sarkiyi sarkicilara unlulere degil, sizin gibi art niyetli, birilerini asagilayarak ezmeye calisanlara yazmis..." diyerek.
    ve mehmet tez bir kez daha kendi egosunda bogulmus bir insan olarak cikti karsimiza verdigi cevapla. alkislamak lazim kendisini empati yapma konusunda bu kadar basarili olabildigi icin.

    YanıtlaSil
  10. ne guzel ogretiyorsunuz, eksik olmayin...
    "Aylin Aslim elestirilemez" diyen mi var?
    Siz yukaridakilere elestiri mi diyorsunuz? Tamami onyargi, hakaret, 'bu mu yapicakmis?' tonunda yazilar...

    '1-2 kere dinledim ama bilmem, olmamis, ben sevmedim' diye muzik elestirisi mi olur? Bu kadar kolay mi muzik elestirmeni olmak? Ama siz de haklisiniz,Turkiye'de boyle. Boyle basa boyle tarak.

    YanıtlaSil